221962 70 300 f06f03 original 1471360498

Nikon introduceert de eerste supertelezoomobjectieven die zijn voorzien van de nieuwe AF-P-stappenmotor

Amsterdam, 17 augustus 2016: Nikon breidt het assortiment DX NIKKOR-objectieven uit met twee lichte supertelezoomobjectieven: de AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR en de AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED. Beide objectieven zijn voorzien van Nikon's nieuwe, uiterst stille AF-P-stappenmotor waardoor ze ideaal zijn voor het vastleggen van zowel video's als foto's. Ook de draagbaarheid van beide objectieven is aanzienlijk verbeterd: dankzij hun compacte constructie kunnen ze gemakkelijk worden meegenomen en vormen ze een uitgebalanceerd geheel als ze samen met Nikon's kleinere spiegelreflexen* worden gebruikt.

Beelden van Nikon kwaliteit

Of u nu verafgelegen onderwerpen fotografeert, reisfoto's maakt of wilde dieren vastlegt, met het veelzijdige brandpuntsbereik van 70-300 mm kan elk vergelegen onderwerp gemakkelijk dichtbij worden gehaald. Een element van ED-glas (extra lage dispersie) in elk objectief produceert hogeresolutiebeelden met levendige kleuren, scherpe details en een perfect contrast.

Stappenmotor

Nikon’s AF-P-stappenmotor zorgt ervoor dat dit objectief snel scherpstelt en door de stille werking is het ideaal voor het opnemen van films. Wanneer u inzoomt om een foto te maken, wordt het onderwerp direct en met uiterste precisie scherp in beeld gebracht. Wanneer u video-opnamen maakt, zorgt de motor ervoor dat de scherpstelling vrijwel geluidloos kan worden verplaatst.

Vereenvoudigde bediening, lichte constructie

Beide superteleobjectieven bieden nieuwe gebruikers een intuïtievere manier om te fotograferen. Gebruikers kunnen via het cameramenu schakelen tussen autofocus en handmatige scherpstelling**. Omdat de objectiefcilinder zelf geen schakelaars bevat, loopt u niet het risico per ongeluk instellingen te wijzigen wanneer u een opname maakt. Bovendien zijn deze objectieven zeer licht. De AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED weegt slechts 400 gram en de AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR weegt slechts 415 gram.

Vibratiereductie (VR)

De AF-P DX NIKKOR 70–300mm ED VR beschikt over Nikon’s vibratiereductietechnologie voor heldere, scherpe beelden. Het indrukwekkende vibratiereductiesysteem is ontworpen om meer stabiliteit te bieden wanneer er uit de hand wordt gefotografeerd, zodat u opnamen kunt maken met sluitertijden die tot vier stops langer*** zijn. Dit betekent dat heldere, scherpe beelden worden vastgelegd, zelfs wanneer opnamen aan het einde van het telebereik worden gemaakt. VR kan worden in- en uitgeschakeld via het cameramenu.

Matthieu van Vliet, Country Manager bij Nikon Nederland, over de nieuwe objectieven: “De nieuwe 70–300mm AF-P NIKKOR-objectieven zijn uitstekend geschikt voor beginnende fotografen of fotografen die met een tweede objectief de mogelijkheden van telefoto's willen verkennen. Dankzij het gestroomlijnde ontwerp is het gewicht laag. Bovendien zijn dit de eerste teleobjectieven die zijn voorzien van Nikon’s snelle en stille AF-P-scherpstelmotor.

Prijs en beschikbaarheid

De consumenten adviesprijs voor de AF-P DX 70-300 mm 1:4,5-6,3G ED VR bedraagt €399,-. De consumenten adviesprijs voor de AF-P DX 70-300 mm 1:4,5-6,3G ED bedraagt €349,-. Beide objectieven zijn beschikbaar vanaf 15 september 2016.

Voetnoot

*Dit objectief is compatibel met camera's uit de D3000-serie vanaf de D3300, camera's uit de D5000-serie vanaf de D5200 en camera's uit de D7000-serie vanaf de D7100. De D500 is ook compatibel. Bij sommige compatibele camera's kan een firmware-update vereist zijn.

**Werkt alleen met camera's uit de D3000-serie vanaf de D3300 en camera's uit de D5000-serie vanaf de D5200. Bij sommige compatibele camera's kan een firmware-update vereist zijn.

***Op basis van CIPA-standaard. Bij bevestiging op een DX-formaat D-SLR-camera waarbij de zoom op de maximale telestand is ingesteld.

Download PDF
Download PDF
Over Nikon Nederland

Nikon Nederland, Branch Office van Nikon GmbH, is operationeel sinds 1 augustus 2006 en gevestigd in Amsterdam.