Europa’s eerste onderwater pop-up store in Nederland

Nikon opent winkel onderwater tijdens WK onderwaterfotografie

Nikon opent Europa’s eerste onderwater pop-up store op het Wereldkampioenschap onderwaterfotografie in Zeeland. Nikon, sponsor van het WK onderwaterfotografie, verkoopt onderwater de nieuwe COOLPIX AW130. Met deze schokbestendige camera kan tot 30 meter(1) diepte gedoken worden, zonder onderwaterbehuizing te gebruiken. Naast het bezoeken van de onderwater pop-up store, kunnen bezoekers van het WK in de Nikon duiktank een portret van zichzelf laten schieten of meedoen aan spelletjes of aan een onderwater selfie wedstrijd. Voor wie de COOLPIX AW130 zelf wil testen in het Grevelingenmeer, is er een uitleenbalie waar de camera voor twee uur te leen is. Tijdens het evenement is Foto Verschoore Vlissingen aanwezig met een leuke aanbieding van de COOLPIX AW130.

Wil jij de nieuwe Nikon COOLPIX AW130 testen en een duik nemen in de onderwater pop-up store?

Kom dan op 23 en 24 mei naar de Jachthaven van Scharendijke in Zeeland.

Ga voor meer informatie naar nikon.nl/waterproof

De COOLPIX AW130 is op het land net zo betrouwbaar en gebruiksvriendelijk als diep onderwater. Met de Actiecontrole knop zijn instellingen onderwater eenvoudig aan te passen. Het heldere f/2.8-groothoekobjectief van 24 mm is ideaal voor onderwateropnamen en close-up opnamen kunnen eenvoudig gemaakt worden met de 5x optische zoom die uitbreidbaar is tot 10x Dynamic Fine Zoom. De gevoelige beeldsensor van 16 megapixels levert uitstekende prestaties en scherp gedetailleerde beelden op met weinig ruis, zelfs onderwater. Door eenvoudig een knop aan te raken kunnen Full HD-films gemaakt worden. Bovendien kan de opnamelocatie sneller en nauwkeuriger opgeslagen worden door de ingebouwde GPS/GLONASS/QZSS-ondersteuning. Met Wi-Fi(2) of NFC(3) kunnen beelden eenvoudig gedeeld worden met vrienden of via social media.

Activiteiten bij Nikon duiktank in Scharendijke in Zeeland

- Photo challenge: Maak een creatieve foto in de duiktank binnen het thema 'King of the sea';

- Onderwater selfie wedstrijd: in de duiktank kunnen bezoekers een onderwater selfie maken. De deelnemer met de meest creatieve foto maakt kans op de COOLPIX AW130;

- Fotoshoot: Bezoekers kunnen gefotografeerd worden in de Nikon duiktank;

- 30-seconds game: bezoekers krijgen een opdracht die ze binnen dertig seconde in de duiktank moeten volbrengen. Terwijl zij bezig zijn met de opdracht worden er foto’s gemaakt en wanneer de opdracht is volbracht, wint hij/zij een leuke prijs.


Alle foto’s van de dag worden geplaatst op nikonlife.eu



  1. De maximale diepte volgens de Advanced Open Watercertificering.
  2. Hiervoor moet de Nikon-toepassing Wireless Mobile Utility (compatibel met iOS en AndroidTM) op het smartapparaat worden geïnstalleerd.
  3. Near Field Communication (NFC) werkt met compatibele smartphones en tablets met AndroidTM (Android 4.0 of hoger). Hiervoor moet van tevoren de Nikon-toepassing Wireless Mobile Utility worden geïnstalleerd en de beeldoverdracht worden ingesteld.

Download PDF
Download PDF
Over Nikon Nederland

Nikon Nederland, Branch Office van Nikon GmbH, is operationeel sinds 1 augustus 2006 en gevestigd in Amsterdam.